• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

TIC et enseignement de la gestion : une révolution manquée ?

Thumbnail
Date
2007-12
Link to item file
http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00375090/en/
Dewey
Enseignement supérieur
Sujet
Enseignement assisté par ordinateur; Nouvelles technologies de l'information et de la communication en éducation; Business schools; Digital education; Technologies éducatives; TICE; E-learning; Enseignement à distance
JEL code
I29
Journal issue
Revue Française de Gestion
Volume
178-179
Publication date
12-2007
Article pages
117-123
Publisher
FNEGE
DOI
http://dx.doi.org/10.3166/rfg.178-179.117-123
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/1447
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Isaac, Henri
Kalika, Michel
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
Les établissements d'enseignement de la gestion ont-ils manqué la révolution numérique de l'intégration des TIC ? Dans un contexte de généralisation et de banalisation des TIC, ces TIC constituent à la fois une ressource pédagogique souvent sous-exploitée de notre modèle actuel d'enseignement et un facteur de rupture des modèles existants.
Abstract (EN)
The french academic institutions seem to stay away from the digital revolution. As the digital revolution goes on, it seems that business schools and universities have difficulties integrating these tools in their programs. The main reasons for this situation are strategic misunderstanding, organizational structures, and non appropriate incentives.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.