• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

L’expérience de visite des lieux de loisir : le rôle central des compagnons

Debenedetti, Stéphane (2003), L’expérience de visite des lieux de loisir : le rôle central des compagnons, Recherche et applications en marketing, 18, 4, p. 43-58

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2003
Journal name
Recherche et applications en marketing
Volume
18
Number
4
Publisher
Presses universitaires de France
Pages
43-58
Metadata
Show full item record
Author(s)
Debenedetti, Stéphane
Abstract (FR)
Peu étudié en marketing, l'accompagnement du visiteur du lieu de loisir constitue pourtant une dimension importante de son expérience de consommation. L'accompagnement du visiteur du lieu de loisir peut être décrit par la présence (vs. l'absence), le nombre ainsi que l'identité de ses éventuels compagnons de visite (conjoint/amis/famille). Cet article propose une synthèse des recherches ayant porté sur le rôle, les antécédents et l'impact sur le comportement individuel de l'accompagnement du visiteur du lieu de loisir. Des perspectives pour la recherche ainsi que des implications pour les managers de lieux de loisir en sont tirées.
Abstract (EN)
Rarely studied in marketing, leisure companions represent a significant aspect of the leisure servicescapes experience. In leisure places, companions can be defined in terms of their presence (v. absence), number, and identity (spouse/friend/family members). This article reviews previous research about the roles and impacts on individual visitor behaviour of companions in leisure servicescapes. The paper concludes with some suggestions for managers and researchers.
Subjects / Keywords
Consumer behavior; Loisirs; Expérience de visite; Compagnons; Culture; Comportement du consommateur; Leisure; Service experience
JEL
M31 - Marketing
Z19 - Other

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Visite occasionnelle du musée d’art et confort de visite : le rôle des compagnons 
    Debenedetti, Stéphane (2003) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    L'expérience sociale du musée, entre visite anonyme et visite collaborative 
    Debenedetti, Stéphane (2010) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    Investigating the Role of Companions in the Art Museum Experience 
    Debenedetti, Stéphane (2003) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Une approche CCT de l'expérience muséale chez les jeunes adultes: le modèle de Falk 
    Debenedetti, Stéphane; Debenedetti, Alain; Mencarelli, Rémi (2011) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    "I'd rather play than look at statues" : the experiences of children with art works and interactive devices at an art exhibition 
    Debenedetti, Stéphane; Caro, Florence; Krebs, Anne (2009) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo