How second-generation consumers choose where to shop: A cross-cultural semiotic analysis
Silhouette-Dercourt, Virginie; De Lassus, Christel; Darpy, Denis (2014), How second-generation consumers choose where to shop: A cross-cultural semiotic analysis, Journal of Retailing and Consumer Services, 21, 6, p. 1059–1067. http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2014.06.011
Type
Article accepté pour publication ou publiéDate
2014-11Nom de la revue
Journal of Retailing and Consumer ServicesVolume
21Numéro
6Éditeur
Elsevier
Pages
1059–1067
Identifiant publication
Métadonnées
Afficher la notice complèteRésumé (EN)
Using ethnographic interviews and Greimasian semiotics, this study explores second-generation ethnic consumers’ perceptions of physical shopping environments from a cultural identity perspective. It reveals how second-generation ethnic consumers make decisions about where to shop for cosmetics. The key results reveal the identity dimensions of shopping behaviour that retail stores wanting to target second-generation ethnic consumers must take into consideration.Mots-clés
Sémiotique Greimassienne; Magasins; Enfants d'immigrés; Ethnicité; Identité culturelle; Comportement des consommateurs; Ethnicity; Retail store; Greimasian semiotics; Second-generation; Cultural identity; Consumer behaviorPublications associées
Affichage des éléments liés par titre et auteur.
-
Silhouette-Dercourt, Virginie; De Lassus, Christel; Darpy, Denis (2012) Communication / Conférence
-
Darpy, Denis; Silhouette-Dercourt, Virginie (2010) Communication / Conférence
-
De Lassus, Christel; Silhouette-Dercourt, Virginie; Darpy, Denis (2013) Article accepté pour publication ou publié
-
De Lassus, Christel; Silhouette-Dercourt, Virginie; Darpy, Denis (2012) Article accepté pour publication ou publié
-
Darpy, Denis; Dercourt, Virginie (2009) Communication / Conférence