• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - Request a copy

How second-generation consumers choose where to shop: A cross-cultural semiotic analysis

Silhouette-Dercourt, Virginie; De Lassus, Christel; Darpy, Denis (2014), How second-generation consumers choose where to shop: A cross-cultural semiotic analysis, Journal of Retailing and Consumer Services, 21, 6, p. 1059–1067. http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2014.06.011

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2014-11
Nom de la revue
Journal of Retailing and Consumer Services
Volume
21
Numéro
6
Éditeur
Elsevier
Pages
1059–1067
Identifiant publication
http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.2014.06.011
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Silhouette-Dercourt, Virginie
De Lassus, Christel
Darpy, Denis
Résumé (EN)
Using ethnographic interviews and Greimasian semiotics, this study explores second-generation ethnic consumers’ perceptions of physical shopping environments from a cultural identity perspective. It reveals how second-generation ethnic consumers make decisions about where to shop for cosmetics. The key results reveal the identity dimensions of shopping behaviour that retail stores wanting to target second-generation ethnic consumers must take into consideration.
Mots-clés
Sémiotique Greimassienne; Magasins; Enfants d'immigrés; Ethnicité; Identité culturelle; Comportement des consommateurs; Ethnicity; Retail store; Greimasian semiotics; Second-generation; Cultural identity; Consumer behavior
JEL
D11 - Consumer Economics: Theory
D12 - Consumer Economics: Empirical Analysis
L81 - Retail and Wholesale Trade; e-Commerce
M31 - Marketing

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    Semiotics and Cross-Cultural Ethnographic Consumption Studies 
    Silhouette-Dercourt, Virginie; De Lassus, Christel; Darpy, Denis (2012) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    The cultural identity dimensions of shopping environments : an analysis of French second-generation ethnic consumers' discourse about their shopping experience 
    Darpy, Denis; Silhouette-Dercourt, Virginie (2010) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Les facettes identitaires de la consommation le cas des cosmétiques chez les deuxièmes générations d'immigration 
    De Lassus, Christel; Silhouette-Dercourt, Virginie; Darpy, Denis (2013) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Se construire entre deux mondes : ethnicité dynamique et consommation des " deuxièmes générations " - l'exemple des cosmétiques 
    De Lassus, Christel; Silhouette-Dercourt, Virginie; Darpy, Denis (2012) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Re-discovery and re-interpretation of ethnic heritage: a semiotic exploration of French ethnic consumers’ reculturation process 
    Darpy, Denis; Dercourt, Virginie (2009) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo