• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • LEDa (UMR CNRS 8007, UMR IRD 260)
  • LEDa : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • LEDa (UMR CNRS 8007, UMR IRD 260)
  • LEDa : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail - Request a copy

Comparative advertising: disclosing horizontal match information

Renault, Régis; Anderson, Simon P. (2009), Comparative advertising: disclosing horizontal match information, RAND Journal of Economics, 40, 3, p. 558-581. http://dx.doi.org/10.1111/j.1756-2171.2009.00077.x

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2009
Nom de la revue
RAND Journal of Economics
Volume
40
Numéro
3
Éditeur
Wiley-Blackwell
Pages
558-581
Identifiant publication
http://dx.doi.org/10.1111/j.1756-2171.2009.00077.x
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Renault, Régis
Anderson, Simon P.
Résumé (EN)
Improved consumer information about horizontal aspects of products of similar quality leads to better consumer matching but also to higher prices, so consumer surplus can go up or down, while profits rise. With enough quality asymmetry, though, the higher-quality (and hence larger) firm's price falls with more information, so both effects benefit consumers. This occurs when comparative advertising is used against a large firm by a small one. Comparative advertising, as it imparts more information, therefore helps consumers. Although it also improves the profitability of the small firm, overall welfare goes down because of the large loss to the attacked firm.
Mots-clés
Comparative advertising; information; product differentiation; quality
JEL
D42 - Monopoly
L15 - Information and Product Quality; Standardization and Compatibility
M37 - Advertising

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    Push-Me Pull-You: Comparative Advertising in the OTC Analgesics Industry 
    Renault, Régis; Liaukonyte, Jura; Ciliberto, Federico; Anderson, Simon P. (2012-04) Document de travail / Working paper
  • Vignette de prévisualisation
    The Advertising Mix for a Search Good 
    Renault, Régis; Anderson, Simon P. (2013-01) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    When Does a Firm Disclose Product Information? 
    Koessler, Frédéric; Renault, Régis (2012) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Platform contents 
    Renault, Régis (2014-01) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Experience Benefits and Firm Organization 
    Renault, Régis; Ma, Ching-to Albert; Alger, Ingela (2012-01) Article accepté pour publication ou publié
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo