• français
    • English
  • français 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Communication sociétale et communication responsable

Thumbnail
Date
2010
Dewey
Marketing
Sujet
Communication sociétale; communication responsable; risques; légitimation
JEL code
M39; M31; M37
Book title
50 fiches sur le marketing durable
Author
Lavorata, Laure
Publisher
Bréal
Year
2010
ISBN
978-2-7495-0982-2
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/12467
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Parguel, Béatrice
Type
Chapitre d'ouvrage
Abstract (FR)
Communication sociétale et communication responsable sont les deux manifestations du developpement durable dans la politique de communication des entreprises. La première se définit en référence au contenu de la communication, quand la seconde se définit davantage en référence au processus même de la communication.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.