• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Aide
  • Connexion
  • Langue 
    • Français
    • English
Consulter le document 
  •   Accueil
  • LEDa (UMR CNRS 8007, UMR IRD 260)
  • LEDa : Publications
  • Consulter le document
  •   Accueil
  • LEDa (UMR CNRS 8007, UMR IRD 260)
  • LEDa : Publications
  • Consulter le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Afficher

Toute la baseCentres de recherche & CollectionsAnnée de publicationAuteurTitreTypeCette collectionAnnée de publicationAuteurTitreType

Mon compte

Connexion

Enregistrement

Statistiques

Documents les plus consultésStatistiques par paysAuteurs les plus consultés
Thumbnail

The Advertising Mix for a Search Good

Renault, Régis; Anderson, Simon P. (2013), The Advertising Mix for a Search Good, Management Science, 59, 1, p. 69-83. http://dx.doi.org/10.1287/mnsc.1120.1575

Voir/Ouvrir
SearchGoodAdMix.pdf (581.9Kb)
Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2013-01
Nom de la revue
Management Science
Volume
59
Numéro
1
Éditeur
INFORMS
Pages
69-83
Identifiant publication
http://dx.doi.org/10.1287/mnsc.1120.1575
Métadonnées
Afficher la notice complète
Auteur(s)
Renault, Régis
Anderson, Simon P.
Résumé (EN)
We extend the persuasion game to bring it squarely into the economics of advertising. We model advertising as exciting consumer interest into learning more about the product, and determine a firm's equilibrium choice of advertising content over quality information, price information, and horizontal match information. Equilibrium is unique whenever advertising is necessary. The outcome is a separating equilibrium with quality unravelling. Lower-quality firms need to provide more information. For a given quality level, as a function of consumer visit costs, first quality information is disclosed, then price information and then horizontal product information are added to the advertising mix. Some suggestive evidence is provided from airline ads in newspapers.
Mots-clés
Persuasion game; Search; Content analysis; Advertising; Equilibrium; Information; Learning
JEL
L15 - Information and Product Quality; Standardization and Compatibility
D42 - Monopoly
M37 - Advertising
D83 - Search; Learning; Information and Knowledge; Communication; Belief; Unawareness

Publications associées

Affichage des éléments liés par titre et auteur.

  • Vignette de prévisualisation
    Push-Me Pull-You: Comparative Advertising in the OTC Analgesics Industry 
    Renault, Régis; Liaukonyte, Jura; Ciliberto, Federico; Anderson, Simon P. (2012-04) Document de travail / Working paper
  • Vignette de prévisualisation
    Comparative advertising: disclosing horizontal match information 
    Renault, Régis; Anderson, Simon P. (2009) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    A variable neighbourhood search algorithm for the hospital case mix planning problem 
    Dellaert, Nico; Jeunet, Jully (2013) Communication / Conférence
  • Vignette de prévisualisation
    Assessing the extent of strategic manipulation: the average vote example 
    Trannoy, Alain; Renault, Régis (2011-12) Article accepté pour publication ou publié
  • Vignette de prévisualisation
    Localization crossover for the continuous Anderson Hamiltonian in 1-d 
    Dumaz, Laure; Labbé, Cyril (2021) Document de travail / Working paper
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Tél. : 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo