• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

L’expérience d’immersion en ligne : un nouvel outil pour les sites marchands

Volle, Pierre; Charfi, Ahmed Anis (2011), L’expérience d’immersion en ligne : un nouvel outil pour les sites marchands, Revue française du marketing, 234/235, p. 49-65

Type
Article accepté pour publication ou publié
Date
2011-12
Journal name
Revue française du marketing
Volume
234/235
Publisher
Adetem
Pages
49-65
Metadata
Show full item record
Author(s)
Volle, Pierre
Charfi, Ahmed Anis
Abstract (FR)
Cette étude qualitative confirme la validité du concept d'expérience immersive dans le contexte du commerce électronique. La recherche permet d'identifier les composantes expérientielles des sites marchands qui utilisent des dispositifs de réalité virtuelle et met en évidence l'impact de l'expérience d'immersion sur les réponses de l'internaute envers le site, la marque et le produit, qu'il s'agisse de réponses cognitives, transactionnelles ou relationnelles.
Abstract (EN)
This qualitative study is the first to validate immersion as a relevant concept to capture the essence of online commercial experiences. The studies identify the most important experiential components of e-commerce web sites using virtual reality devices and shed some light on the influence of immersive experiences on the potential responses of the visitor towards the site, the brand and the product, in terms of cognitions, purchase intentions and relational behaviors.
Subjects / Keywords
virtual reality; electronic commerce; réalité virtuelle; Internet; immersion; expérience; commerce électronique; Consommateurs; Comportement
JEL
L81 - Retail and Wholesale Trade; e-Commerce
M31 - Marketing

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    L’expérience d’immersion dans les sites marchands de la réalité virtuelle 
    Charfi, Ahmed Anis; Volle, Pierre (2010-04) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    L’expérience d’immersion en ligne dans les environnements marchands de réalité virtuelle 
    Charfi, Ahmed Anis (2012) Thèse
  • Thumbnail
    Valeur perçue et comportements en ligne en état d'immersion: le rôle modérateur de l'implication et de l'expertise 
    Volle, Pierre; Charfi, Ahmed Anis (2011) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    La valeur percue de l’expérience d’immersion dans les environnements virtuels marchands sur internet 
    Charfi, Ahmed Anis (2011) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    L’immersion dans les environnements expérientiels en ligne : Rôle des dispositifs de la réalité virtuelle 
    Charfi, Ahmed Anis; Volle, Pierre (2010-08) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo