• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La participation ordinaire. Mieux comprendre le vécu du consommateur pour faciliter son adhésion

Thumbnail
Date
2013-06
Alternative titles
Consumers’ perception of ordinary participation. Towards a better understanding
Dewey
Marketing
Sujet
Consommateurs; Comportement; Participation sociale
JEL code
D12; L15; M11; M31
Journal issue
Revue française de gestion
Volume
39
Number
234
Publication date
06-2013
Article pages
151-166
Publisher
Lavoisier
DOI
http://dx.doi.org/10.3166/RFG.234.151-166
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/11572
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Cadenat, Sandrine
Bonnemaizon, Audrey
Benoît-Moreau, Florence
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
La participation du consommateur aux différentes phases du processus de production d'un produit ou service se développe sous des formes des plus ordinaires aux plus créatives. Toutefois, la littérature s'est essentiellement intéressée à ces dernières, alors même que les dispositifs de participation appelant à des tâches simples et non créatives sont aujourd'hui largement répandus dans notre société. Après avoir défini le concept de participation « ordinaire », cette recherche1 s'intéresse à la façon dont le client vit son développement. Elle identifie cinq registres de vécus de la participation et en discute les implications théoriques et managériales.
Abstract (EN)
Consumers’ participation in the different phases of product or service production process is developing from ordinary to more creative forms. However, the literature has mainly focused on the latter, even though simple and non-creative participation is now widespread in our society. After defining the concept of “ordinary” participation, the present research investigates consumers’ perception of ordinary participation. The authors identify and discuss five participation schemes and derive theoretical and managerial implications.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.