• xmlui.mirage2.page-structure.header.title
    • français
    • English
  • Help
  • Login
  • Language 
    • Français
    • English
View Item 
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
  •   BIRD Home
  • DRM (UMR CNRS 7088)
  • DRM : Publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesTypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesType

My Account

LoginRegister

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors
Thumbnail - Request a copy

Approche organisationnelle du stress des salariés en relation service client : à la recherche d'un cadre d'analyse

Baujard, Corinne; Chanlat, Jean-François; Bouveresse, Laurence (2012), Approche organisationnelle du stress des salariés en relation service client : à la recherche d'un cadre d'analyse, in Martinet, Alain Charles, Management et sociétés : mutations et ruptures, Vuibert : Paris, p. 121-134

Type
Chapitre d'ouvrage
Date
2012
Book title
Management et sociétés : mutations et ruptures
Book author
Martinet, Alain Charles
Publisher
Vuibert
Published in
Paris
ISBN
978-2-311-01054-1
Number of pages
183
Pages
121-134
Metadata
Show full item record
Author(s)
Baujard, Corinne

Chanlat, Jean-François
Dauphine Recherches en Management [DRM]
Bouveresse, Laurence
Subjects / Keywords
Souffrance au travail
JEL
J28 - Safety; Job Satisfaction; Related Public Policy

Related items

Showing items related by title and author.

  • Thumbnail
    Un management qui expose directement le salarié à la contrainte externe : l’utilisation du client comme source de pression au stress 
    Baujard, Corinne; Bouveresse, Laurence; Chanlat, Jean-François (2011) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    Stress des salariés en relation service client : Proposition d'un cadre d'analyse à partir de cinq entreprises françaises 
    Bouveresse, Laurence; Haim, Patrick (2013) Article accepté pour publication ou publié
  • Thumbnail
    Le stress des salariés en relation "service client" : les modes de management en question 
    Chanlat, Jean-François; Haim, Patrick; Bouveresse, Laurence (2014) Chapitre d'ouvrage
  • Thumbnail
    Occupational Stress on French Customer Service Employees: Impact of Human Ressource Management Modes 
    Bouveresse, Laurence; Chanlat, Jean-François; Baujard, Corinne (2011) Communication / Conférence
  • Thumbnail
    De l’apprentissage technologique à l’innovation organisationnelle de grandes entreprises : proposition d’un cadre d’analyse 
    Baujard, Corinne (2006) Communication / Conférence
Dauphine PSL Bibliothèque logo
Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16
Phone: 01 44 05 40 94
Contact
Dauphine PSL logoEQUIS logoCreative Commons logo