• français
    • English
  • English 
    • français
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
BIRD Home

Browse

This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals BIRDResearch centres & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Comment la presse magazine peut-elle cibler les 15-24 ans qui se perçoivent plus jeunes ou plus âgés ?

Thumbnail
Date
2007
Alternative titles
How Magazines can target 15-24 year-old women who perceive themselves as youngers
Link to item file
http://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00169091/en/
Dewey
Marketing
Sujet
Publicité; Symbolisme compensatoire; Adolescents; Age cognitif; Age subjectif
JEL code
M37; M31
Journal issue
Décisions Marketing
Number
45
Publication date
01-2007
Article pages
21-33
Publisher
AFM
DOI
http://dx.doi.org/http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN=24681719&site=ehost-live
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/1087
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
Show full item record
Author
Guiot, Denis
Type
Article accepté pour publication ou publié
Abstract (FR)
Jusqu’à présent, l’âge subjectif demeure un critère encore peu utilisé pour segmenter les marchés en raison de la difficulté apparente à atteindre des cibles définies par ce critère.Cet article montre que l’âge subjectif a une vocation opérationnelle par sa capacité à caractériser les audiences des supports de presse magazine destinés aux jeunes filles de 15 à 24 ans.
Abstract (EN)
Until now, subjective age has little been used as a segmentation criterion because of its difficulty to access targets defined by this variable. This research demonstrates how subjective age defined from the individual interests, has an operational capacity to characterize the magazine audiences aimed to the 15-24 year old young women.

  • Accueil Bibliothèque
  • Site de l'Université Paris-Dauphine
  • Contact
SCD Paris Dauphine - Place du Maréchal de Lattre de Tassigny 75775 Paris Cedex 16

 Content on this site is licensed under a Creative Commons 2.0 France (CC BY-NC-ND 2.0) license.