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Perceived value and trustworthiness of a multi-mechanism promotion

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DePechpeyrou_Parguel_Mimouni_Desmet-1.pdf (172.9Kb)
Date
2006
Dewey
Marketing
Sujet
Experimentation; Perceived Value; Multi-mechanism promotion; Perceived trustworthiness; Promotion multi-mécanismes; Valeur perçue; Sincérité perçue; Expérimentation
JEL code
M31
Conference name
2006 International Association for Research in Economic Psychology Conference
Conference date
2006
Conference city
Paris
Conference country
France
URI
https://basepub.dauphine.fr/handle/123456789/1069
Collections
  • DRM : Publications
Metadata
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Author
Parguel, Béatrice
de Pechpeyrou, Pauline
Desmet, Pierre
Mimouni, Aîda
Type
Communication / Conférence
Abstract (FR)
Une promotion multi-mécanismes associe dans la même communication plusieurs mécanismes promotionnels mis en place par le distributeur et l’industriel. D’après la théorie des prospects, la multiplication des mécanismes devrait être créatrice de valeur pour le consommateur. Une expérimentation inter-sujet sur 210 consommateurs, proposant un ou plusieurs mécanismes monétaires pour une valeur constante de l’offre, montre que la promotion simple est préférée. De plus les résultats mettent en avant l’importance de la sincérité perçue dans la valeur perçue d’une offre promotionnelle.
Abstract (EN)
The goal of this paper is to evaluate the efficiency of monetary multi-mechanism promotions. These promotions include in the same communication several techniques offered either by the retailer or by the producer. The conceptual framework relies on prospect theory, already used in marketing literature to study the effects of price and promotional techniques (Gupta and Cooper, 1992). It also integrates the perceived trustworthiness of the offer, a key variable for the evaluation of advertising messages (Goldsmith and al., 2000).

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